czwartek, 14 kwietnia 2016

Rzut oka do saszetki (value pack) Panini Absolute Memorabilia 2010-11


Przeglądając swoje koszykarskie zasoby okazało się, że kilka otwartych przeze mnie edycji nie doczekało się posta na blogu. Lepiej późno niż wcale ;) Zaglądam do paczki value (jumbo) kolekcji kart NBA Panini Absolute z sezonu 2010-11.


value pack
Panini Absolute 2010-11
Koszykarska edycja kolekcji Panini Absolute Memorabilia 2010-11 trafiła do sklepów w marcu 2011 roku. W otwieranej przeze mnie paczce typu value (rak pack) znalazły się 22 karty. Podobną, również z serii Absolute, ale z sezonu 2011-12 dosyć dawno temu opisałem na blogu. Pisałem też kilkakrotnie, że dystrybucja w value packach to tak naprawdę wariant retail, w znakomitej większości pozbawiony hitów i insertów.

W przypadku kolekcji ze średniej i wyższej półki - warto jednak rozważyć zakup takich paczek, choćby dla naprawdę fajnych kart bazowych (dosyć krótkie sety, w większości znani gracze).

Wersja hobby to dość droga sprawa - cena boksa waha się w granicach 130-150$ za... 20 kart (4 paczki po 5 kart). Do trafienia są oczywiście fantastyczne hity i inserty (4 karty auto/memorabilia, 4 inserty i 1 karta Retired Greats #d do 499 lub mniej). Podpisy na kartach z tej serii złożyli m.in. Kevin Durant, Kobe Bryant, Larry Bird, Magic Johnson, John Wall i Rajon Rondo.

Paczkę value można dostać relatywnie niedrogo (ja za moją płaciłem bodajże ok 20 zł).

Przykładowe karty poniżej (źródło: Panini America). Warto obejrzeć pełną galerię na oficjalnym blogu Panini America.


O kolekcji:


Set bazowy liczy 150 kart, w tym 15 tzw. short printed rookies oraz 35 kart weteranów.

Serie insertów i hitów są rozbudowane i w ramach poszczególnych setów można trafić wariant standardowy oraz wersję auto/jersey. Mamy zatem kolejno: Absolute Heroes (15 kart, #d do 399 i mniej), Star Gazing (35, #d do 399), Rookies (15, #d do 499), Retired Greats (35, #d do 499), Rookie Premiere Materials (35, także z auto), Hoopla (20, w wielu wariantach auto i jersey), Marks of Fame (10, #d do 399), NBA Icons (15, #d do 399), Frequent Flyer (20, #d do 399), Tools of the Trade (ponad 30, # do 99), Team Tandems (10, #d do 100).

Oczywiście wśród hitów znajdziemy parallele (Spectrum) numerowane od 100, 49, 25, 10, 5 i 1of1.

Moje trafienia:


Insert All Stars - ekskluzywny dla rak packów, z rozgrywającym Wizards Johnem Wallem. Świetnie, Walla akurat w miarę możliwości kolekcjonuję, więc karta wpada do PC.

insert All Stars - awers
insert All Stars - rewers
karta base - awers
karta base - rewers
Poza insertem, z paczki wyjąłem 21 kart podstawowych, które w serii Absolute prezentują się 'absolutnie' bardzo dobrze. Kilka z nich przedstawiam na zdjęciach. Awersy są stonowane kolorystycznie (błyszczące) i oszczędne - większość powierzchni karty zajmuje zdjęcie gracza. Powyżej także rewers, bardziej kolorowy, z tradycyjnymi notkami i statystykami.


Ocena zawartości:
4/6

Duża paczka przyniosła fajny zestaw kart niezłych graczy. Nie spodziewałem się innego insertu niż All Stars - to wariant przewidziany dla dystrybucji retail, a że wpadł mój gracz - tylko wypada się cieszyć (w innej paczce tego typu trafiłem Nene). Ocena dość wysoka, bo poza trafieniem Walla do kolekcji muszę podkreślić, że jakość tych kart jest ponadprzeciętna i ich relacja do ceny (w przypadku value packa) także.

1 komentarz:

  1. Ten insert Walla jest wart 8-9 dolarów, świetny strzał lepszy niz niejeden jeresy czy auto nołnejma. zdecydowanie było warto

    OdpowiedzUsuń

Proszę o rzeczowe i kulturalne komentarze. Z góry dzięki!