środa, 2 kwietnia 2014

Rzut oka do saszetki Panini Adrenalyn XL Basketball 2009-10 First Edition

Przedmiotem analizy zaprezentowanej w niniejszym poście jest saszetka z kolekcji kart Panini Adrenalyn XL poświęconej koszykówce. Oprócz jej zawartości, tradycyjnie informacja o całym secie kart Basketball 2009-10 First Edition (fot. Panini) wraz z jego krótką charakterystyką. W czasie, gdy w kolekcjonerskim środowisku dominuje Brazylia, jest to z pewnością ciekawa odmiana.


Booster Panini AXL Basketball
Opisywana seria kart to wydany w lutym 2010 roku produkt, który Panini opatrzyło marką Adrenalyn XL - znaną z gier karcianych dedykowanych piłce nożnej. O ile się orientuję, jest ona wciąż dostępna za pośrednictwem internetu, a przynajmniej ja widziałem kompletne zestawy na portalach aukcyjnych. Cena saszetki w USA wynosiła ok. 1$, a w jej wnętrzu umieszczono 6 kart. W boksie standardowo znalazło się 50 boosterów. 

Na pełny zestaw składało się 300 kart bazowych, w tym 32 karty Rookie. Komplet uzupełniają Special Cards (60; 1:2 saszetki), Extra Cards (30; 1:8), Extra Signature Cards (30; 1:8) oraz Ultimate Cards (30; 1:23). Te ostatnie charakteryzują się najwyższymi możliwymi statystykami w obronie i ataku. Co ciekawe, wśród uwiecznionych na kartach zawodników nie ma Marcina Gortata. 

Dodatkowym zestawem składającym się z 10 kart był specjalny set All-Star, dystrybuowany podczas wybranych meczów NBA oraz w specjalnym Adrenalyn Tour Busie. Znaleźli się na nim: Allen Iverson, Amare Stoudemire, Carmelo Anthony, Dwight Howard, Dwyane Wade, Kevin Garnett, Kobe Bryant, LeBron James, Steve Nash oraz Tim Duncan.

Moje trafienia były bodajże najbardziej oczywiste z możliwych. Początkowo wydawało mi się, że trafiłem same bazówki, a wśród nich nie było nawet Rookie Card. Okazuje się jednak, że trafiłem kartę Special. Jest nią widoczny poniżej Joakim Noah (syn znanego przed laty francuskiego tenisisty Yannicka), najlepszy gracz w zebranym towarzystwie. Karta jest delikatnie błyszcząca, z imieniem i nazwiskiem koszykarza w kolorze złotym (na skanie ten kolor wygląda nieco inaczej :)).
karta bazowa - awers
karta bazowa - rewers
karta bazowa - awers
Na rewersie zamieszczono kody do gry on-line. W 2010 roku o ile pamiętam, tego rozwiązania nie stosowano jeszcze w wydawanych w Europie kolekcjach piłkarskich. Pozostałe karty z mojej saszetki to gracze Detroit Pistons, Atlanta Hawks, Phoenix Suns oraz Miami Heat. Łatwo zauważyć, że wspomniane wyżej nadruki są na bazówkach koloru czarnego.


Ocena zawartości:
2/6

Przyznam szczerze, że tym razem byłem nieco sfrustrowany. Przy prawdopodobieństwie trafienia karty specjalnej co najmniej raz na 2 saszetki można moją przygodę z tym unwrappingiem uznać za praktycznie beznadziejną. Dwójka należy się za design - te karty są całkiem fajnie zaprojektowane, z przyzwoitymi zdjęciami i atrakcyjnym wizualnie tłem.

2 komentarze:

  1. Jeżeli mogę, to nie zgadzam się z oceną. Wpadła po prostu panu taka karta, taki prawie pusty przebieg, w kartach piłkarskich PANINI takie zdarzają się bardzo często. A jeżeli chodzi o wygląd, to te karty wyglądają bardzo dobrze. Ale oczywiście to tylko pana ocena. Poadrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam tych kart sporo w domu, praktycznie cały set.

    Mam dwa zarzuty co do tej serii: beznadziejny rewers (ale rozumiem, że to Adrenalyn, więc cudów spodziewać się nie można) i fakt, że autografy są nadrukowane na karcie (coś w stylu kart Upper Deck z połowy lat 90.). Aczkolwiek mam do tego setu mały sentyment - to dzięki niemu znowu, po dość dłuuuugiej przerwie, zacząłem na nowo zbierać karty NBA. :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę o rzeczowe i kulturalne komentarze. Z góry dzięki!